Byt språk:
  • en
  • sv

Kundcases

"TouchPoints metod är snabb, enkel och prisvärd."
Emanuel Vaz - Head of Customer insight
Telenor Sverige AB

Capio Närsjukvård

Genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler erbjuder Capio ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri. 

I Sverige har Capio ett akutsjukhus, två närsjukhus, 30 mottagningar inom specialistvård, 18 psykiatrimottagningar, 77 vårdcentraler och ett antal mottagningar inom primärvården såsom BVC, barnmorskemottagningar och rehab.

Capio har utrustat merparten av sina vårdcentraler och ett antal specialistkliniker med TouchPoint undersökningsenheter.

Inom affärsområdet Capio Närsjukvård som bedriver primärvård svarar patienterna varje dag på frågor om hur de upplever sitt besök på vårdcentralerna. Varje vårdcentral följer noga sitt resultat och arbetar kontinuerligt med förbättringar av verksamheten. Det stora antalet svar ger ett bra underlag för veckovis uppföljning. Utfallet för varje vårdcentral presenteras även i Capio Närsjukvårds publika kvalitetsrapport som ges ut 4 ggr/år.

” Vi använder TouchPoints-kundenkät för att mäta vilken kvalitet vi levererar på våra mottagningar. Metoden ger oss möjlighet att mäta patientupplevelsen varje dag vilket ger oss ett bra stöd i vårt förbättringsarbete”

Eva Westerman, Kvalitetschef Capio Närsjukvård

Upplevde du att du blev väl bemött?

Antal svar:


10321

Period:
1 mån

Antal enheter:
71

Praktikertjänst Röntgen AB

Praktikertjänst Röntgen AB är en av landets största privata vårdgivare av bilddiagnostik – med nio mottagningar i Stockholm samt en mottagning i Malmö, Västerås och Uppsala.

De erbjuder kostnadseffektiv röntgendiagnostik av högsta kvalitet till nytta för både patienter, remittenter och beställare. Praktikertjänst Röntgen AB är en del av Praktikertjänst som är den största koncernen inom privat tandvård och hälso och sjukvård i Sverige.

“Genom att ersätta våra pappersenkäter med TouchPoints metod får vi snabbare veta vad våra patienter tycker. Vi slipper en massa pappersarbete och kan spendera mer tid på våra patienter.”

- Rolf Franklind, Marknadschef

Vad tycker du om bemötandet i receptionen?

Antal svar:


972

Period:
1 mån

Antal enheter:
6 st

Coop

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor och ingår i KF koncernen. Coop Butiker & Stormarknader AB är ett dotterbolag inom KF-koncernen. Bolaget bedriver dagligvaruhandel i fem butikskedjor samt nätbutiken Cooponline.se.

Vår resa med Coop Butiker & Stormarkander AB startade i april 2013 och syftet med samarbetet var att hjälpa Coop att mäta butikerna löpande för att snabbare kunna förbättra eller förändra delar i verksamheten. Allt från bemötande till sortiment. De löpande mätningarna i butikerna ger Coop insikter som annars kan ta månader att samla in och bearbeta – idag får de informationen direkt!

”Tempot i Coops butiker är högt och TouchPoints frågeteminaler ger oss snabbt svar på frågor som vi snabbt kan agera på, det gillar vi!”

- Sara Thomsen, Analytiker Kundinsikt

Hur nöjd är du totalt sett med den här butiken?

Antal svar:


10 761

Period:
1 mån

Antal enheter:
10 st

Danderyds Sjukhus

Danderyds sjukhus är ett av de större akutsjukhusen i Sverige och är, tillsammans med hälftenägda BB Stockholm, norra Europas största förlossningssjukhus.

Danderyds Sjukhus använder TouchPoints undersökningsenheter inom flera inriktningar som akutvården, obstetrik, gynekologi, infektion och intensivvården.

Syftet med mätningarna är att upprätthålla hög kvalitet i den dagliga verksamheten. Med hjälp av direkt feedback från patienterna och löpande övervakning av patientupplevelsen görs det på ett enkelt sätt. Undersökningar har även i vissa fall riktat sig mot personalen för att mäta hur de mår eller hur vissa interna processer kan förbättras, som exempelvis överlämningar.

“Fördelen med TouchPoint är att man i realtid ser vad som snabbt måste åtgärdas-förbättras. Systemet kan också användas för att fånga medarbetares synpunkter och förslag till förbättringar. Vi kan till exempel fånga upp vad man tycker om ett schemaförslag på ett snabbt och för oss smidigt sätt.”

- Stefan Olsson, klinikassistent akutmottagningen

Hur upplevde du besöket som helhet?

Antal svar


1679

Period:
1 mån

Antal enheter:
5 st

Bergendal Meetings

Vid Edsvikens strand, bara 20 minuter från Stockholm och Arlanda, finns en avskild plats för konferenser och fest. Här gömmer sig Bergendal.

En mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former, vilket på ett naturligt sätt kunnat ge den vita herrgårdsmiljön sällskap av modern arkitektur.

Bergendal Meetings erbjuder 117 ljusa rum med utsikt över vatten eller parken. Anläggningen har 25 variationsrika möteslokaler och flera matsalar med panoramautsikt över sjön.

”I vår relativt stora anläggning med många gäster i omlopp från tidiga morgnar till sena kvällar, är TouchPoints frågeterminaler det optimala hjälpmedlet. Det hjälper oss att i realtid övervaka den upplevda kvalitén på vår service hos gästerna, men också att snabbt kunna fånga upp oönskvärda avvikelser och agera på dessa.”

-Michel Rizk, Hotellchef Bergendal

Skulle du rekommendera oss till en vän eller kollega?

Antal svar


179

Period:
1 mån

Antal enheter:
1 st

Fler kunder: