”Touchpoints hjälper oss att säkerställa att vi levererar högsta möjliga kvalitet i kundmötet. Oavsett om kundmötet sker i fysiska butiker, i nätbutiken eller med kundservice.”  

PETER ANDERSSON – HEAD OF RETAIL

NetOnNet

Alla NetOnNets lagershoppar i Sverige och Norge är idag utrustade med två Touchpoint-enheter – en vid kassorna och en utanför service-avdelningen.

Utöver det får alla som handlar online – och det är många – möjlighet att via Touchpoints webblösning betygsätta köpupplevelsen.

Som ett sista led har NetOnNet integrerat Touchpoints-enkäter med kundservice ärendehanterings-system. Det innebär  att alla som chattar eller mailar till kundservice får en enkät per e-post, där kunderna ger feedback på hur servicen varit och om ärendet är löst.

NetOnNet är således inte bara ett smart val för den prismedvetne – utan även det självklara valet för den som vill ha en leverantör som jobbar hårt för en bättre kundresa.

Mer om kund

NetOnNet öppnade den 10 mars 1999 med en enkel affärsidé: att sälja hemelektronik till lägre priser än i vanliga butiker. Vi fanns bara på Internet och sålde våra produkter direkt från lagerhyllan, utan onödigt krångel. 2001 kompletterades nätförsäljningen med Lagershopar där du handlar till samma låga priser som på nätet.

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 32 Lagershoppar i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.

Bäst i Norden och topp i Europa på omnikanal 2018 och 2019 har NetOnNet även utnämnts av Google som främst i Norden på omnikanalupplevelse vilket innebär att kunden ges en enkel, snabb och friktionsfri upplevelse mellan digital- och fysisk handel. En stor bidragande orsak är att man mäter och agerar på kundfeedback genom hela kundresan.